Beste relatie,

De donkere dagen voor kerst naderen en het jaar 2016 loopt ten einde. Voor Woningbedrijf Velsen was het, ondanks de bestuurswisseling, een geslaagd jaar. Graag vertel ik u in deze nieuwsbrief at wij gedaan hebben voor het woonplezier van onze huurders. De laatste nieuwsbrief van dit jaar. Ook de laatste nieuwsbrief met mijn naam eronder. Vanaf 1 februari 2017 draag ik het stokje over.

Heeft u vragen over de inhoud van deze nieuwsbrief? Neem dan contact met ons op.
Hartelijke groet, Bob van Zijll

 
De klant staat voorop

De klant heeft in 2016 onverminderd centraal gestaan bij alles wat wij doen. Om de klant nog beter van dienst te zijn hebben wij de openingstijden aangepast waardoor het makkelijker is persoonlijke afspraken te plannen. Het digitale klantenpanel is van te voren gevraagd naar hun mening over de openingstijden. Zij krijgen ook nog een vragenlijst over onze nieuwe website. Als de reacties daar aanleiding toe geven, passen wij de website waar nodig aan. Met de nieuwe website wordt het in 2017 mogelijk zelf reparatieverzoeken in te plannen.

De klant kan directer een medewerker bellen. Door de nieuwe telefooncentrale wordt al het telefoonverkeer, ook van het vaste nummer, doorgeschakeld naar de mobiele telefoon. Daardoor zijn medewerkers altijd rechtstreeks bereikbaar. De klant kan een voicemailbericht achterlaten als de medewerker niet in de gelegenheid is de telefoon aan te nemen.

Wij vinden het belangrijk dat klanten met vragen over de huurbetaling, eenvoudig contact met ons op kunnen nemen. Daarom is er in 2016 gestart met een speciaal huurincasso-spreekuur in de wijk. We gebruiken hiervoor de kantoren van de sociaal wijkbeheerders. Ook kijken we of het inzetten van whats-app een aanvulling kan zijn.


Met de komst van een vierde sociaal wijkbeheerder in 2017 is Woningbedrijf Velsen nog zichtbaarder in Velsen. Vooral in wijken waar dat wenselijk en nodig is. Daardoor krijgt de huurder meer mogelijkheden zijn vragen en problemen aan ons voor te leggen. Wij zijn zo in staat directer en persoonlijker te reageren. 

 
 
Woonplezier door werkplezier
Woonplezier bieden aan onze huurders kan niet zonder werkplezier voor de medewerkers. Wij willen de komende jaren groeien naar een organisatie met zelfstandige, resultaatverantwoordelijke medewerkers en teams. Dit najaar is een groep van tien medewerkers gestart met een verkenning naar de wijze waarop dit kan worden vormgegeven. Het doel is duidelijk: de klant nog beter en op maat bedienen.
 
Samenwerken

Wij geloven dat de klant nog beter kan worden bediend als wij goed met elkaar samenwerken. Intern en extern.
Intern onderzoeken wij hoe wij onze dienstverlening nog beter kunnen stroomlijnen.
De Huurdersraad is één van de belangrijkste partijen met wie wij samenwerken. In december is de nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend. Deze overeenkomst is de leidraad voor het reguliere overleg.
Dit jaar hebben wij met de Huurdersraad, collega corporaties en de gemeente samen de nieuwe prestatieafspraken gemaakt en vastgesteld. De ondertekening vond plaats op 7 december. 
ondertekening samenwerkingsovereenkomstondertekening prestatieafspraken

 
Tot slot...

Graag wil ik deze nieuwsbrief ook gebruik om u te laten weten dat de nieuwe bestuurder, Rogier van der Laan, vanaf 1 februari 2017 het stokje van mij overneemt. Wens ik u tot slot 
 
 




Hartelijke groet,  Bob van Zijll

 
Contact